W dniach 7-9 marca 2013 w sali Marmurowej, Ratuszowej i Trojce Pałacu Kultury i Nauki prezentowały się uczelnie wyższe z całej Polski. Wśród ich stanowisk pojawiły się też wielkie stoiska akcji „Dziewczyny na Politechniki!” oraz „Dziewczyny do ścisłych!” – po raz pierwszy w dwóch przestrzeniach – technicznej i uniwersyteckiej. Pojawiły się też prawdziwe kobiety z branży IT, przedstawicielki firmy GTECH Polska.

Ucieleśnieniem obu akcji były wolontariuszki – studentki kierunków technicznych i ścisłych. W sumie, w ciągu trzech dni, w kultowych kaskach i kitlach akcji pojawiło się 48 dziewczyn oraz – uwaga! - jeden chłopak. Wśród nich znalazły się osoby studiujące m.in. na Politechnice Warszawskiej, Politechnice Wrocławskiej, na Politechnice Łódzkiej, na Uniwersytecie Zielonogórskim, w WSEiZ w Warszawie oraz w WIT. Były obecne też niezależne wolontariuszki pozyskane przez facebookowy profil akcji. To dzięki nim zwiedzający targi – uczniowie i rodzice – mogli uzyskać informacje z pierwszej ręki. Wolontariuszki przedstawiały swoje macierzyste uczelnie oraz wydziały, na których podjęły studia. Odpowiadały na pytania, podpytywały o zainteresowania i zdolności, pomagały z wyborem dalszej ścieżki edukacyjnej. Opowiadały o blaskach i cieniach studiów inżynierskich oraz na kierunkach ścisłych. Krótko mówiąc: dzieliły się swoim doświadczeniem - tego nie można dowiedzieć się z ulotek lub informatora.

Dziewczyny znalazły się też po obu stronach obiektywu. Nie tylko pozowały do zdjęć – same i z chętnymi. Zainteresowanym pstrykały „profilowe na facebooka” w kasku akcji oraz w kole zębatym jak żywcem wyjętym z logo „Dziewczyn na Politechniki!”, a także w kitlu „Dziewczyn do ścisłych!” oraz masce Einsteina. Ponadto wolontariuszki prowadziły żywe animacje na stoisku - zabawy i konkursy. Oczywiście do gry w wisielca wybrały terminy ze studiowanych przez siebie dziedzin – jak „ekstrapolacja”, „oscylator harmoniczny”, czy też „fenoloftaleina”. Okazało się jednak, że publiczności targów wcześniej czy później każde z nich udało się odszyfrować. Wolontariuszki pomagały w technicznej obsłudze maszynki do robienia znaczków – kilkaset osób odeszło z własnoręcznie wykonanym znaczkiem z logiem akcji lub z tekstem wymyślonym przez siebie. Jak co roku, odbyło się kilka odsłon konkursu na hasło promujące akcję. Wolontariuszki gremialnie wybierały najlepsze propozycje. Nagrodami w tym konkursie były unikalne koszulki „Dziewczyn…”, a także budzące tyle emocji – kaski. Na te ostatnie w sumie zasłużyło czterdzieści osób. Dziękujemy wolontariuszkom i wolontariuszowi oraz wszystkim zwiedzającym za niezapomniane trzy dni!

Konkurs na hasło promocyjne

Dziewczyny na politechniki! oraz Dziewczyny do ścisłych! na Perspektywy Women in Tech Summit 2023

Za nami Perspektywy Women in Tech Summit 2023 a na nim - po raz pierwszy! - strefa specjalna kampanii Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! Przy współpracy 4 partnerów technologicznych, 16 uczelni technicznych i uniwersyteckich wydziałów ścisłych stworzyliśmy przestrzeń edukacyjno-rozrywkową (nie tylko!) dla dziewczyn.

Więcej…

Dni otwarte

Tegoroczna kampania “Dziewczyny na politechniki!” i “Dziewczyny do ścisłych!” rozpoczęła się w marcu zupełnie nowa formułą - działliśmy globalnie i lokalnie, angażowalismy uczelniane społeczności oraz gigantów technologicznych, by wspólnie odwiedzać szkoły i na żywo - podczas lekcji inspiracyjnych i warsztatów - spotykać się z kandydatkami i kandydatami na wyższe uczelnie techniczne.

Więcej…

Wielkie odsłonięcie MURALU Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych!

W tym roku celebrujemy w Perspektywy Women in Tech 15-lecie ogólnopolskiej kampanii Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! Odsłonięcie muralu połączyliśmy z konferencją prasową i prezentacją najnowszego raportu "KOBIETY NA POLITECHNIKACH 2023", który Perspektywy Women in Tech przygotowały we współpracy z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji - PIB i dr Anną Knapińską.

Więcej…