• Patronują

Chłopcy, podobnie jak dziewczyny, również nie uwzględniają wszystkich możliwości myśląc o swoim przyszłym zawodzie. Potrzebują, aby pomagać im w podejmowaniu decyzji i rozmawiać z nimi o przyszłości z takiej perspektywy, jaka nie przychodziła im dotąd do głowy - dotyczącej ich zainteresowań, zdolności, aspiracji edukacyjnych i życiowych, potencjału intelektualnego.

Szkoły zastanawiają się, jak zorganizować czas dla chłopców, kiedy ich koleżanki uczestniczą w akcji Dziewczyny na politechniki!. Można zachęcać instytucje i organizacje do wspierania wyborów różnorodnych zawodów oraz rozwijania wśród młodych mężczyzn kompetencji społecznych. Podpowiadamy, jaką formę zajęć można zaproponować szkole:

  1. Zorganizujcie badanie swoich predyspozycji zawodowych połączone ze spotkaniem z osobą zajmującą się doradztwem w tym zakresie
  2. Przygotujcie dyskusję na temat tego, dlaczego chłopcy rzadko biorą pod uwagę, że mogliby pracować w zawodach sfeminizowanych takich jak: pielęgniarz, stomatolog, farmaceuta, bibliotekarz itp. Zastanówcie się, jak mogliby się w nich odnaleźć i jakimi wykazać umiejętnościami.
  3. Zorganizujcie dla chłopców wizytę w interesującej, nowoczesnej firmie, poinformujcie o możliwości odbycia tam praktyk/ zaproście młodego pracownika takiej firmy do szkoły na spotkanie.
  4. Przygotujcie rozmowę, jak pokazywane są w szkolnych podręcznikach role kobiet i mężczyzn – jak często mężczyźni opiekują się innymi ludźmi albo gotują obiady, a dziewczynki z ich mamami w tym czasie kleją model samolotu? Zastanówcie się, dlaczego tak jest.
  5. Zaproście do szkoły psychologa albo socjologa, który specjalizuje się w takiej dziedzinie jak „Gender” czy „Kultura a płeć”, który w przystępny sposób opowie o tradycyjnym traktowaniu każdej płci i o tym, co by się stało, gdyby te role odwrócić.
  6. Przygotujcie referat na podstawie wybranej książki (np. „Jak wychowywać chłopców”), który potem wspólnie omówicie.

Kampania Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! rusza po raz kolejny z nową energią i raportem „Kobiety na politechnikach 2025”

Rusza 18. edycja kampanii Dziewczyny na politechniki! oraz 16. edycja Dziewczyny do ścisłych! – projektów zainicjowanych przez Konferencję Rektorów Polskich Uczelni Technicznych oraz Fundację Edukacyjną Perspektywy. Również w tym roku kampanii towarzyszy premiera raportu „Kobiety na politechnikach 2025”, który został opracowany przez Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy (OPI PIB) oraz Fundację Edukacyjną Perspektywy. Raport dostarcza najświeższych i najbardziej kompleksowych danych o udziale kobiet w kształceniu technicznym i ścisłym w Polsce – pokazując zarówno postępy, jak i wyzwania, przed którymi nadal stoimy.

Więcej…

Rusza kampania Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych!

Rusza 18 edycja kampanii Dziewczyny na politechniki! oraz 16 edycja Dziewczyny do ścisłych! – projektów zainicjowanych przez Konferencję Rektorów Polskich Uczelni Technicznych oraz Fundację Edukacyjną Perspektywy. W tym roku kampanii towarzyszy premiera raportu „Kobiety na politechnikach 2025”, który został opracowany przez Fundację Edukacyjną Perspektywy i Ośrodek Przetwarzania Informacji – PIB i zostanie opublikowany 7 maja br. Dostarcza on najświeższych i najbardziej kompleksowych danych o udziale kobiet w kształceniu technicznym i ścisłym w Polsce – pokazując zarówno postępy, jak i wyzwania, przed którymi nadal stoimy.

Więcej…

Dziewczyny na politechniki! oraz Dziewczyny do ścisłych! na Perspektywy Women in Tech Summit 2023

Za nami Perspektywy Women in Tech Summit 2023 a na nim - po raz pierwszy! - strefa specjalna kampanii Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! Przy współpracy 4 partnerów technologicznych, 16 uczelni technicznych i uniwersyteckich wydziałów ścisłych stworzyliśmy przestrzeń edukacyjno-rozrywkową (nie tylko!) dla dziewczyn.

Więcej…