• Patronują

PATRONAT

Uczelnie

Politechnika Morska w Szczecinie
Politechnika Łódzka
Politechnika Krakowska
Politechnika Poznańska
Politechnika Śląska
Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
Politechnika Koszalińska
Politechnika Wrocławska
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach - Wydział Informatyki i Komunikacji
Uniwersytet Gdański - Wydział Matematyki Fizyki i Informatyki
Uniwersytet Warszawski Wydział Fizyki
Uniwersytet Wrocławski Wydział Matematyki i Informatyki

Partnerzy technologiczni

Partner merytoryczny

Pierwszy z sześciu zaplanowanych w tym roku Biegów w Kasku za nami! W sobotę 11 kwietnia ponad 100 pań z Łodzi przebiegło dystans 1 km w kultowym kasku kampanii Dziewczyny na politechniki! na głowie.

Bieg w Łodzi udał się w każdym calu – wzięło w nim ponad 100 zadowolonych uczestniczek (najmłodsza miała 9 lat), dopisała ładna aura, a kaski nie pospadały z głów. Kolejne Biegi już 17 kwietnia (Warszawa) i 23 kwietnia (Częstochowa, Kielce, Opole Poznań). W tym nietypowym mini maratonie, uczestniczki mają przebiec cały dystans nie tracąc z głowy kasku akcji Dziewczyny na politechniki!

Bieg w Kasku organizowany jest przez Akademicki Związek Sportowy i odbywa się w ramach ogólnopolskich akcji Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! Ma w niesztampowy sposób zwrócić uwagę uczennic szkół ponadgimnazjalnych na kierunki techniczne, inżynierskie i ścisłe, zachęcić je do dokonywania wyboru studiów ze względu na własne zainteresowania i potencjał, a nie stereotypowe opinie na temat „męskich” i „żeńskich” ścieżek kariery. W Biegu mogą brać udział wszystkie biegaczki i biegacze, jednak – ponieważ akcje są skierowane przede wszystkim do tegorocznych maturzystek – to ich udział będzie specjalnie promowany i nagradzany.

Więcej informacji i rejestracja na: www.biegwkasku.pl

Dziewczyny na politechniki! oraz Dziewczyny do ścisłych! na Perspektywy Women in Tech Summit 2023

Za nami Perspektywy Women in Tech Summit 2023 a na nim - po raz pierwszy! - strefa specjalna kampanii Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! Przy współpracy 4 partnerów technologicznych, 16 uczelni technicznych i uniwersyteckich wydziałów ścisłych stworzyliśmy przestrzeń edukacyjno-rozrywkową (nie tylko!) dla dziewczyn.

Więcej…

Dni otwarte

Tegoroczna kampania “Dziewczyny na politechniki!” i “Dziewczyny do ścisłych!” rozpoczęła się w marcu zupełnie nowa formułą - działliśmy globalnie i lokalnie, angażowalismy uczelniane społeczności oraz gigantów technologicznych, by wspólnie odwiedzać szkoły i na żywo - podczas lekcji inspiracyjnych i warsztatów - spotykać się z kandydatkami i kandydatami na wyższe uczelnie techniczne.

Więcej…

Wielkie odsłonięcie MURALU Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych!

W tym roku celebrujemy w Perspektywy Women in Tech 15-lecie ogólnopolskiej kampanii Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! Odsłonięcie muralu połączyliśmy z konferencją prasową i prezentacją najnowszego raportu "KOBIETY NA POLITECHNIKACH 2023", który Perspektywy Women in Tech przygotowały we współpracy z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji - PIB i dr Anną Knapińską.

Więcej…

Wokół akcji

Idea

Kampania Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! to pionierski i zarazem największy projekt promujący kierunki techniczne, inżynierskie i ścisłe wśród młodych kobiet w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Idea projektu narodziła się w roku 2006. Od tamtego czasu popularność uczelni technicznych wśród uczennic szkół ponadpodstawowych znacznie wzrosła.

Dziewczyny na politechniki! i jej „młodsza siostra” – Dziewczyny do ścisłych! zainicjowane przez Konferencję Rektorów Polskich Uczelni Technicznych i Fundację Edukacyjną Perspektywy, za najważniejszy cel stawiają sobie przełamywanie stereotypów w myśleniu i zachęcanie uczennic szkół ponadpodstawowych do podejmowania studiów technicznych i ścisłych. Nauka i technologia potrzebują kobiet. Szczególnie teraz, kiedy kultura innowacji ma coraz większe znaczenie i w tym kierunku zmierza Europa i Polska. Innowacja jest konieczna dla budowania społeczeństwa i gospodarki opartych o wiedzę i ukierunkowanych na globalną konkurencyjność. Udział kobiet w tym procesie jest jednym z kluczowych warunków jego powodzenia. Absolwentki kierunków technicznych i ścisłych muszą mieć swój wkład w tworzenie nowych rozwiązań w obszarze naukowo-technologicznym, bo ich potencjał i kreatywność są istotne dla innowacyjności kraju.

Głównymi elementami Kampanii są:

•  Wydarzenia Dziewczyny na politechniki! w ramach Dni Otwartych na uczelniach technicznych oraz wydarzenia Dziewczyny do ścisłych! podczas Dni Otwartych na wydziałach ścisłych uniwersytetów

Pracowniczki firm technologicznych, pracowniczki uczelni, wykładowczynie, ale także studentki i absolwentki spotykają się z uczennicami, aby opowiedzieć im o swojej ścieżce kariery i zawodowych fascynacjach. Zapraszają dziewczyny do zwiedzania laboratoriów, organizują dla nich warsztaty, wykłady i pokazy, sesje speed mentoringowe – dają szansę dotknięcia tego, nad czym się pracuje na kierunkach technicznych i ścisłych.

•  Lekcje inspiracyjne dla maturzystek

Ambasadorki z uczelni/wydziałów i firm partnerskich odwiedzają szkoły ponadpodstawowe, w których opowiadają uczennicom i uczniom dlaczego studia techniczne i ścisłe są właśnie dla nich.

•  Strefa Dziewczyny na politechniki! - podczas Perspektywy Women in Tech Summit 2023

Kampania Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! będzie obecna na największej konferencji dla kobiet w technologiach w Europie. Strefa pełna warsztatów, prezentacji, gier i konkursów współtworzona przez uczelnie i partnerów technologicznych, bo przecież nauka i biznes muszą iść w parze!

•  Dni Dziewczyny na politechniki! w siedzibach firm technologicznych

Uczestniczki akcji będą miały również okazję odwiedzić siedziby partnerskich firm technologicznych podczas specjalnych spotkań, na których poznają kobiety pracujące w branży - role models. Dowiedzą się czym zajmuje się firma, jak się w niej pracuje, jakie są możliwe ścieżki kariery, na jakie stanowiska prowadzą rekrutację i wiele wiele innych.

•  Kampania medialna

Ogólnopolska Kampania Informacyjna w social media mająca na celu nagłośnienie wyżej wymienionych działań i zwiększenie świadomości na temat małej ilości kobiet na kierunkach technicznych. Jej kulminacyjnym momentem będzie odsłonięcie Muralu 20 kwietnia 2023!

Organizatorzy